• شهر کانبرا پایتخت استرالیا است و همواره در اکثر نظرسنجی‌ها جزء 10 شهر برتر استرالیا برای زندگی قرار دارد؛ شهری بزرگ و زیبا که دارای تمرکز جمعیت، امکانات، رفاه و فرصت‌های شغلی، تحصیلی، تفریحی و... در خود می‌باشد.
  • جمعیتی بیش از ۵۰۰ هزار نفر دارد و بزرگ‌ترین شهر غیر بندری استرالیا به‌شمار می‌آید که در ۳۰۰ کیلومتری جنوب غربی سیدنی و ۶۵۰ کیلومتری شمال شرقی ملبورن واقع است.
  • کانبرا به عنوان پایتخت استرالیا، پارلمان و دادگاه عالی این کشور و بسیاری دیگر از اداره‌های دولتی را در خود جای داده‌است.
  • این شهر تنها شهر در بین همه شهرهای استرالیا است که با هدف و با طراحی قبلی ساخته شده‌است. طرح شهر، پر از باغ‌های شهری بود و زمین‌های زیادی به فضای سبز اختصاص داده شد بطوریکه کانبرا عنوان «پایتخت بوته» را به خود اختصاص داد.

 

آب و هوای کانبرا


کانبرا شهری چهار فصل است؛ تابستان‌های کانبرا دمایی از 12.5 تا 27 درجه سانتی گراد را دارند.

در طی پاییز در کانبرا، دما به حدود 7 تا 20 درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

در زمستان دمای متوسط ​​به حدود 1 تا 12 درجه سانتی گراد میرسد.

میانگین دمای هوا در بهار نیز بین 6 تا 19 درجه سانتی گراد می‌باشد.

 

فرهنگ


کانبرا مرکز بسیاری از موسسات و بناهای تاریخی از جمله موزه جنگ استرالیا، نگارخانه ملی استرالیا، نگارخانه پرتره‌های ملی، کتابخانه ملی استرالیا، آرشیو ملی استرالیا و موزه ملی استرالیا می‌باشد.

 

هزینه زندگی در کانبرا


هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بدون احتساب اجاره خانه برابر با ۳,۱۱۸.۶۸ دلار آمریکا (۴,۵۲۰.۴۸ دلار استرالیا) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل ۸۷۸.۲۲ دلار آمریکا (۱,۲۷۲.۹۷ دلار استرالیا) است.

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 1937 دلار استرالیا و آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز 1640 دلار استرالیا ماهانه است. قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 6419 دلار استرالیا و در خارج از شهر برابر با 4587 است.

 

تحصیل در کانبرا


کانبرا شهر اصلی دو دانشگاه معتبر استرالیا، دانشگاه ملی استرالیا (ANU) و دانشگاه کانبرا (UC) است.

دانشگاه ملی استرالیا (ANU) یکی از دانشگاه‌های معتبر استرالیا و در کانبرا واقع شده است. دانشگاه ملی پایتخت استرالیا از نظر انجام تحقیقات در سطح جهانی معروف است. در رتبه بندی‌های جهانی، این دانشگاه همیشه به عنوان بهترین دانشگاه استرالیا تعیین می‌شود.

دانشگاه کانبرا (UC) یک دانشگاه کاربردی در پایتخت استرالیا است. دانشگاه کانبرا به عنوان مقصد تحصیلی آلترناتیو یا جایگزین دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا تأسیس شد. این دانشگاه در سال 1990 در حومه مرکزی شهر (بروس) بنیان نهاده شد.

دانشگاه چارلز استارت (CSU) یک دانشگاه چند پردیسه و منطقه‌ای است که غالب دوره‌های خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کند. این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه آنلاین استرالیا می‌باشد.

 

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

شعبه سیدنی: 8Payten street, Putney NSW 

شعبه ملبورن: 25A Tunstall Square, Doncaster East  ​​

شعبه شیراز: ارم،  خیابان نارون،  نبش کوچه ۸

شماره تماس استرالیا: 61280058525+

شماره تماس ایران:   989039221111+

تلفکس :  987132292407+

واتساپ :  989039221111+

اینستاگرام : iselect.australia

ایمیل  : info@iselectaustralia.com

 

درباره گروه مهاجرتی آی سِلِکت استرالیا

شماره ثبت شرکت در استرالیا:   636837726

شماره رجیستری در سازمان مارا:     2117704 

 

تست