یکی از پرسش‌های رایج افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند این است که واکسن‌های مورد تأیید استرالیا کدام‌اند؟ در این مقاله به پرسش مطرح شده پاسخ خواهیم داد. پس از شیوع ویروس کووید 19 در سال‌های اخیر بسیاری از کشورهای جهان از جمله استرالیا قوانین سختگیرانه‌ای برای رفت‌وآمد به کشورشان در نظر گرفته‌اند. این اقدامات جدی و سختگیرانه در واقع برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا اعمال شده‌اند. از زمان شیوع بیماری کرونا، دولت استرالیا ورود و خروج به این کشور را منع کرده و تنها در موارد ضروری اجازه خروج شهروندان و افراد مقیم کشورهای دیگر را می‌دهد. فقط بعضی افراد با رعایت قوانین کشور استرالیا در خصوص رفت‌وآمد به این کشور می‌توانند وارد استرالیا شوند. کسانی که به‌قصد تحصیل، کار و یا دیدار با اعضای خانواده خود می‌خواهند به استرالیا سفر کنند با محدودیت تردد مواجه هستند. قوانین سفر به این کشور محبوب از زمان شیوع کرونا تغییرات زیادی کرده است. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرگونه اقدام با متخصصین مهاجرت پاسارگاد مشورت کنید تا از هدررفتن وقت، انرژی و سرمایه‌تان جلوگیری نمایید. در ادامه‌ی متن خواهیم دید واکسن‌های مورد تأیید استرالیا کدام‌اند.


واکسن‌های مورد تأیید استرالیا
قبل از اینکه هر کارت واکسنی در استرالیا تأیید شود و مورد استفاده قرار بگیرد باید روند ارزیابی و تأیید اداره‌ی داروهای درمانی (Therapeutic Goods Administration (TGA)) را طی کند. واکسن‌های مورد تأیید استرالیا و اداره داروهای درمانی (TGA) تا امروز عبارت‌اند از:

آسترازنکا (AstraZeneca)
فایزر (Pfizer)
مدرنا (Moderna)
جانسون اند جانسون (Johnson & Johnson)
در حال حاضر واکسن‌های مختلفی برای COVID-19 در سراسر جهان استفاده می‌شود. واکسن‌های مختلفی که در کشورهای گوناگون مورد استفاده قرار گرفته‌اند، سطوح مختلفی از ایمنی در برابر بیماری را ارائه می‌دهند. اداره‌ی داروهای درمانی  TGAایمنی ایجاد شده توسط برخی از واکسن‌های COVID-19 مورد استفاده در کشورهای دیگر که فعلاً در استرالیا ثبت نشده‌اند را ارزیابی کرده است.

این اداره واکسن‌های مورد تأیید استرالیا که در کشورهای دیگر استفاده می‌شوند و برای اهداف سفرهای بین‌المللی و ورود به استرالیا مناسب هستند را نیز معرفی کرده است. واکسن‌های مورد تأیید این اداره عبارت‌اند از:

سینوفارم (Sinopharm)
سینوواک (Sinovac)
کوویشیلد (آسترازنکای مورداستفاده در هند)
کواکسین (Bharat Biotech)


شرایط سفر به استرالیا در زمان شیوع کرونا
در حال حاضر شرایط کسانی که قصد ملاقات با اعضای خانواده خود در استرالیا را دارند کمی پیچیده است. تمام افرادی که وارد این کشور می‌شوند باید یا واکسینه شده یا به مدت ۱۴ روز قرنطینه باشند. افراد واکسینه شده باید تأیید دیجیتال واکسیناسیون خود را برای ورود به استرالیا نشان دهند. صدور گواهینامه دیجیتالی واکسیناسیون برای شهروندان و افراد مقیم استرالیا، از طریق اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند انجام می‌پذیرد که با برنامه‌های دولت MyGov و Express Plus Medicare قابل پیگیری است.

افرادی که می‌توانند به استرالیا سفر کنند عبارت‌اند از: شهروندان استرالیایی، افراد مقیم استرالیا، اعضای نزدیک خانواده و مسافرانی که در ۱۴ روز گذشته در کشور نیوزلند بوده‌اند. کسانی که قصد سفر به استرالیا را دارند می‌بایست نتیجه آزمایش منفی کووید-۱۹ را که در ۷۲ ساعت یا کمتر قبل از پرواز گرفته شده در هنگام ورود به هواپیما همراه داشته باشند.

نیوزلند جزو مناطق امن سفر سبز است و افرادی که از این کشور وارد استرالیا می‌شوند نیازی به ارائه‌ی جواب آزمایش کرونا ندارند. برای برخی از افراد معافیت از الزام آزمایش کووید-۱۹ قبل از سفر وجود دارد که شامل موارد زیر است:

کودکانی که سنشان کمتر از ۱۲ سال است، هنگام ورود به فرودگاه برای پرواز نیازی به آزمایش کووید-۱۹ و یا ارائه‌ی نتیجه آزمایش منفی ندارند.
افرادی که دارای یک گواهی پزشکی هستند و این گواهی نشان می‌دهد فرد به‌خاطر شرایط پزشکی خاص قادر به انجام آزمایش PCR و یا کووید-۱۹ نیست. گواهی پزشکی می‌بایست اطلاعات زیر را داشته باشد:
نام و نام خانوادگی شما که باید با مدارک شناسایی‌تان مطابقت داشته باشد.
تاریخ مراجعه به پزشک و توضیحات پزشکی
جزئیاتی که آشکارا تصدیق می‌کند شما که به دلیل شرایط پزشکی خاص قادر نیستید آزمایش PCR ، کووید-۱۹ یا هر آزمایش دیگری ارائه دهید.
خدمه هوایی بین المللی همچون مهماندارها می‌توانند آزمایش نظارتی ایالتی و سرزمینی ارائه دهند. این گواهی می تواند شامل یک آزمایش هنگام ورود به کشور و یا هر 7 روز در استرالیا باشد.
شایان ذکر است افرادی که در کشورشان آزمایش PCR در دسترس ندارند، مدیر امنیت زیستی انسانی که همان  مدیر ارشد پزشکی استرالیا می‌باشد در مورد وضعیت آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. اگرچه همه‌ی افراد باید آزمایش کووید  خود را هنگام ورود به هواپیما ارائه دهند، شهروندان و افراد دارای اقامت دائم استرالیا که به دلایل پزشکی نمی‌توانند واکسینه شوند نیز برای انجام پذیرفتن سفر به‌عنوان افراد واکسینه شده تلقی می‌شوند.

اگر نتیجه آزمایش کووید شما شامل چهار فیلد اجباری زیر نباشد، اجازه ورود به هواپیما را نخواهید داشت. اطلاعات زیر باید حتماً در برگه نتیجه آزمایش شما درج شود و در صورت امکان به زبان انگلیسی ترجمه شود. این اطلاعات عبارت‌اند از:

نام و نام خانوادگی مسافر و تاریخ تولد
نتیجه آزمایش منفی
روشی که برای آزمایش استفاده شده است.
تاریخ و زمان جمع آوری نمونه و جواب آزمایش PCR

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

شعبه سیدنی: 8Payten street, Putney NSW 

شعبه ملبورن: 25A Tunstall Square, Doncaster East  ​​

شعبه شیراز: ارم،  خیابان نارون،  نبش کوچه ۸

شماره تماس استرالیا: 61280058525+

شماره تماس ایران:   989039221111+

تلفکس :  987132292407+

واتساپ :  989039221111+

اینستاگرام : iselect.australia

ایمیل  : info@iselectaustralia.com

 

درباره گروه مهاجرتی آی سِلِکت استرالیا

شماره ثبت شرکت در استرالیا:   636837726

شماره رجیستری در سازمان مارا:     2117704 

 

تست