کشور استرالیا در لیست کشور‌هایی است که از گذشته تا کنون موردتوجه مهاجران بوده است و همواره به دلیل داشتن امنیت بالا، سطح آموزشی باکیفیت، موقعیت‌های مختلف شغلی، آب‌وهوای متنوع و فاکتور‌هایی ازاین‌قبیل جزو کشور‌های با متقاضیان زیاد برای مهاجرت است. تمامی این فاکتور‌ها برای داشتن زندگی ایده‌آل در کنار پتانسیل بالا و فرصت‌های عالی موجود، استرالیا را تبدیل به سومین مقصد مهاجرتی برای مهاجران در دنیا کرده است. کشور استرالیا علاوه بر داشتن موقعیت‌های شغلی و بیزینسی مختلف و شرایط بسیار مناسب تحصیلی آن که در رتبه‌های بسیار خوب دنیا جای دارد، دارای سطح رفاه و کیفیت زندگی عالی نیز می‌باشد و از این لحاظ نیز رتبه بسیار بالایی دارد، این پارامتر‌ها در کنار مواردی که گفته شد، استرالیا را تبدیل به بهشتی برای زندگی کرده است.

این کشور مانند اکثر کشور‌های دنیا مسیر‌های مهاجرتی متعدد و متفاوتی دارد که مهاجرت از طریق برخی از آن‌ها راحت‌تر است و اخذ ویزا نیز آسان‌تر انجام می‌شود. از جمله روش‌های مهاجرتی مرسوم به استرالیا می‌توان به مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق تولد و ازدواج و راه‌های مختلف دیگر اشاره کرد. ساده‌ترین راه برای مهاجرت به کشور استرالیا در حال حاضر مهاجرت از طریق کار است و این کشور به دلیل تعدد و تنوع مشاغلی که در آن وجود دارد بسیار موردتوجه متقاضیان مهاجرت کاری می‌باشد.

 

مهاجرت به استرالیا از طریق کار
مهاجرت به استرالیا از طریق کار یکی از شیوه‌های رایج و نسبتاً راحت می‌باشد که برای افرادی که سوابق کاری خوبی دارند و یا مهارت و تخصص ویژه‌ای دارند و در زمینه مهارت خود حرفه‌ای هستند بسیار مناسب می‌باشد. در این روش متقاضیان ابتدا از طریق اقدام با ویزاهای مختلف اقامت موقت دریافت می‌کنند که در بعضی از انواع ویزای کاری استرالیا این افراد با رعایت قوانین و شرایط ویزای خود می‌توانند بعد از گذشت مدت‌زمان مشخص شده اقامت خود را به دائم تبدیل کنند. ویزای کاری در استرالیا انواع متفاوتی دارد که همین موضوع سبب تسهیل هرچه بیشتر شرایط اقامت کاری در این کشور شده است. افراد به نسبت موقعیت فعلی که دارند می‌توانند مسیر مهاجرتی لازم را برای اخذ یکی از انواع ویزا‌های کاری در پیش بگیرند.

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری و کار‌آفرینی
مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری یکی از روش‌هایی است که همواره موردتوجه تمامی کشور‌های مهاجرپذیر از جمله استرالیا قرار گرفته است، چرا که این روش باعث ارزآوری و انتقال سرمایه به کشور موردنظر و افزایش سرمایه‌داری در کشور مقصد می‌شود. غالباً افزایش سرمایه‌گذاری مهاجران در یک کشور باعث ایجاد اشتغال و افزایش ارائه خدمات می‌شود. متقاضیان در این روش قبل از مهاجرت باید بازار محلی را تجزیه‌وتحلیل کنند، در صورت لزوم با شرکای احتمالی، ایالت‌ها و مناطق مذاکره کند، یک طرح تجاری ارائه دهند. کشور استرالیا، کشوری با امنیت اقتصادی بالا است و یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در کشور استرالیا این است که شما می‌توانید با ویزای 188 استرالیا بدون انتقال سرمایه اولیه و بدون مدرک زبان با کمترین سرمایه برای آن اقدام کنید.

آیا فرد سرمایه‌گذار باید شرایط خاصی داشته باشد؟
افرادی که متقاضی سرمایه‌گذاری در استرالیا هستند باید دارای سن زیر 55 سال باشند این موضوع پارامتری مهم و اساسی است و علاوه‌برآن ازآنجایی‌که مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری مانند مهاجرت کاری دارای امتیازبندی است باید بتوانند در امتیازبندی مهاجرتی حداقل امتیاز موردنظر را که 65 است، کسب کنند. افراد حداقل سه سال سابقه کار در سمت مدیریت را داشته باشند و چند مورد دیگر. در غیر این صورت فرد باید مبلغی را در شرکت استرالیایی سرمایه‌گذاری کند. متقاضی باید حتماً دارای بیزینس پلن اصولی و درستی باشد که بتواند اثبات کند که فرد قصد راه‌اندازی کسب‌وکار اصولی را دارد که می‌تواند به سوددهی برسد که ما در سلکت ویزا می‌توانیم به شما در ارائه یک بیزینس پلن دقیق و اصولی کمک کنیم.

 

چه نوع ویزا‌هایی نیاز به سابقه کاری دارند؟
روش‌های مهاجرت به کشور استرالیا و اخذ ویزای این کشور بسیار متنوع و گوناگون است. در اکثر این روش‌ها می‌توانید به مهاجرت به استرالیا بدون سابقه کار فکر کنید و باید فاکتور‌های دیگری را جهت اخذ ویزا و پذیرش شدن برای مهاجرت داشته باشید تا بتواند اقامت این کشور را بگیرید. برای مثال در روش‌های اخذ اقامتی مانند ازدواج، تحصیل، تولد فرزند و روش‌هایی ازاین‌قبیل شما نیازی به داشتن سابقه کار خاصی ندارید و بدون نیاز به این موضوع به‌راحتی می‌توانید ویزای خود را جهت مهاجرت دریافت کنید. نکته مهم اینجاست که مسیر‌های ویزا‌های کاری برای اخذ اقامت این کشور در دسته ویزا‌هایی هستند که نیاز به سابقه کاری دارند. اقامت‌هایی که در دسته اقامت کاری یا اقامت از طریق سرمایه‌گذاری هستند حتماً نیاز به سوابق کاری مرتبط دارد. این موضوع بستگی به نوع ویزای کاری که دریافت می‌کنید دارد و بر اساس نوع عنوان شغلی، اداره مهاجرت استرالیا از شما سابقه کاری مرتبط با آن را می‌خواهد.

چرا ویزا‌های کاری نیاز به سابقه کاری دارند؟
همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم ویزا‌های کاری کشور استرالیا انواع مختلفی دارد و متقاضیان مهاجرت از این روش باتوجه‌به موقعیت شغلی فعلی خود، مهارت‌هایی که دارند و فاکتور‌های مشابه باید در روش مهاجرت از طریق کار اقدام به اخذ ویزای متناسب با موقعیت خودشان بکنند. مهاجرت به استرالیا بدون سابقه کاری برای ویزاهای کار استرالیا امکان‌پذیر نمی‌باشد چرا که این دسته ویزا‌ها امتیازبندی دارند و بر اساس امتیازی که دریافت می‌کنید می‌توانید این نوع ویزا را اخذ کنید. امتیازدهی برای اخذ ویزای کشور استرالیا دارای فاکتور‌های مختلفی است و شما از هرکدام از این موارد امتیاز خاصی را باتوجه‌به موقعیت خود کسب می‌کنید و در نهایت این امتیاز‌ها با هم جمع شده تا به حدنصاب لازم برای اخذ ویزا برسد. در ادامه شرایط این امتیاز‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

نحوه امتیازبندی ویزای کاری استرالیا
اخذ امتیاز برای ویزای کاری استرالیا به آیتم‌های مختلفی بستگی دارد می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین آن‌ها فاکتور سن است، برای مثال افرادی که سن آن‌ها از 45 گذشته نمی‌توانند برای اخذ ویزا از این طریق اقدام کنند چرا که سن فاکتوری بسیار مهم و در لیست اولویت‌های دولت استرالیا است. در رده‌های سنی مورد قبول این کشور نیز برای هر بازه سنی امتیاز خاصی در نظر گرفته شده است که این امتیاز در رده سنی 32 تا 35 سال عدد 30 که بیشترین عدد است را به خود اختصاص می‌دهد، چرا که این بازة سنی بازة بسیار مطلوبی است. از موارد دیگر برای اخذ ویزا‌های کاری استرالیا مدرک تحصیلی فرد متقاضی است.

مدرک تحصیلی نیز جزو پارامتر‌های مهم است چرا که دولت استرالیا به دانشگاه شما نیز اهمیت زیادی می‌دهد و آیتم مهمی برای کسب امتیاز محسوب می‌شود. بالاترین امتیاز در بین مدارک دانشگاهی مربوط به مدرک دکتری است که 20 امتیاز را به خود تعلق می‌دهد. از فاکتورهای مهم دیگر برای بحث اخذ امتیاز داشتن سابقه کاری است، و باید توجه داشته باشید که هر نوع سابقه کاری مورد قبول دولت استرالیا نمی‌‌باشد و باید حتماً سابقه کاری شما مرتبط با مدرک تحصیلی‌تان باشد. اگر 3 سال سابقه کاری داشته باشید تنها 5 امتیاز دریافت خواهید کرد، و با 5 سال سابقه 10 امتیاز دریافت می‌کنید. بیشترین امتیاز 15 امتیاز است که برای 8 سال سابقه کار مرتبط در نظر گرفته خواهد شد.

سطح زبان خوب و داشتن نمرة آیلتس قابل‌قبول نیز از پارامتر‌های مهم برای اخذ ویزای کاری استرالیا به شمار می‌رود و اگر شما نمرة آیلتس 8 به بالا داشته باشید 20 امتیاز که معادل بیشترین امتیاز مربوط به سطح زبان است را کسب می‌کنید. روش‌های ذکر شده روش‌های اصلی بود و به جز این روش‌ها، روش‌های دیگری نیز برای اخذ امتیاز برای ویزای استرالیا وجود دارد. برای مثال حمایت یک اسپانسر نکته مهمی در اخذ ویزا محسوب می‌شود، اما به‌طورکلی لازم است بدانید این روش‌ها به شما حداقل امتیاز را خواهند داد و روش‌های اصلی در اولویت هستند.

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

شعبه سیدنی: 8Payten street, Putney NSW 

شعبه ملبورن: 25A Tunstall Square, Doncaster East  ​​

شعبه شیراز: ارم،  خیابان نارون،  نبش کوچه ۸

شماره تماس استرالیا: 61280058525+

شماره تماس ایران:   989039221111+

تلفکس :  987132292407+

واتساپ :  989039221111+

اینستاگرام : iselect.australia

ایمیل  : info@iselectaustralia.com

 

درباره گروه مهاجرتی آی سِلِکت استرالیا

شماره ثبت شرکت در استرالیا:   636837726

شماره رجیستری در سازمان مارا:     2117704 

 

تست