استرالیا مکانی عالی برای کار به عنوان یک دانشجوی بین المللی است. شما به عنوان یک دانشجو می‌توانید در حین تحصیل کار کنید و این می‌تواند گزینه‌ای عالی برای کسب درآمد و تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل شما باشد. اکثر دانشجویان بین المللی با ویزای دانشجویی مجاز به کار ضمن تحصیل در استرالیا هستند.

کار معمولی یا پاره وقت یک گزینه ایده‌آل و انعطاف پذیر برای کسب درآمد است. رقابت برای مشاغل معمولی یا پاره وقت زیاد بوده و بنابراین یافتن اینگونه کارها دشوار است. اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی را در رابطه با کار حین تحصیل در استرالیا و دریافت مجوز کار دانشجویی کسب کنید، با ادامه این مطلب از مهاجرت پلاس همراه باشید.

شرایط کار دانشجویی در استرالیا

قبل از اینکه به استرالیا مهاجرت کنید، باید مجوز کار دانشجویی در استرالیا را پیگیری کرده و حتماً شرایط ویزای خود را بررسی کنید. برای ویزای دانشجویی (زیر کلاس 500)، شما فقط می‌توانید برای ساعات معینی کار کنید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که همه شرایط لازم را برای کار به عنوان یک دانشجوی بین المللی دارید.

توجه داشته باشید که شما از امنیت در محل کار، مانند سایر افراد تبعه استرالیا برخوردار می‌شوید و بدون توجه به شغلی که انجام می‌دهید، حداقل نرخ دستمزد در ساعت را درست مثل یک شهروند استرالیایی دریافت خواهید کرد. از طرفی به عنوان یک دانشجوی جویای کار، پشتیبانی خواهید شد. این حمایت و پشتیبانی از سوی سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین ارائه دهنده‌های آموزش در استرالیا می‌باشد.

لازم به ذکر است که تمامی دانشجویان بین المللی حین کار در این کشور تحت حمایت قانون کار استرالیا قرار می‌گیرند؛ بنابراین لازم است که متقاضیان کار ضمن تحصیل در استرالیا، از حقوق خود آگاه باشند.

انواع کار پاره وقت و دانشجویی در استرالیا

در حالی که نقاط قوت و علایق شخصی فاکتورهای مهمی هستند؛ یافتن شغلی که برای شما مناسب باشد (از نظر مکان و زمان) نیز مهم است. انواع مشاغل محبوب برای دانشجویان در استرالیا عبارتند از:

خرده فروشی: می‌توانید در یک فروشگاه کوچک یا یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ مشغول به کار خرده فروشی شوید.

مهمان داری: سینما، رستوران‌ها، بارها، هتل‌ها، فروشگاه‌های غذای آماده و مکان‌های ورزشی که عمدتاً افرادی را برای مهمان داری پذیرش می‌کنند.

ارائه خدمات: سوپرمارکت‌ها، جایگاه‌های سوخت، مراکز تماس و مشاغل مختلف از این دست، نیاز به کار دانشجویان به صورت پاره وقت دارند تا خدمات خود را به راحتی ارائه کنند.

صنعت: ممکن است بتوانید شغلی پاره وقت در استرالیا پیدا کنید که مرتبط با رشته تحصیلی شما باشد. اگر در حال تحصیل در زمینه رسانه و ارتباطات هستید، می‌توانید در برخی از صنایع استرالیا مشغول به کار شوید.

کشاورزی و میوه چینی: این‌ها نیز جزو کارهای فصلی هستند که می‌توانید به صورت پاره وقت در حین تحصیل خود در استرالیا انجام دهید.

پرستاری: مراقبت از کودکان، سالمندان و نظافت نیز از جمله کارهای مورد پذیرش در استرالیا هستند.

منشی گری: شما می‌توانید به عنوان یک منشی، امور اداری و دفتری را در یک شرکت یا سازمان استرالیایی بر عهده بگیرید.

تدریس خصوصی: این گزینه نیز در میان دانشجویان بین المللی در استرالیا بسیار رایج است. علاقه مندان به تدریس خصوصی می‌توانند در مؤسسات، آموزشگاه‌ها و یا حتی کلاس‌های خصوصی، تدریس درس‌هایی را ارئه کنند.

میزان ساعت کار مجاز برای دانشجویان

تحصیل در خارج از کشور می‌تواند هزینه‌های زیادی به همراه داشته باشد. اما اگر باهوش و فعال باشید، به راحتی می‌توانید هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را با کار دانشجویی در استرالیا تأمین کنید. درست است که می‌توانید از بورسیه تحصیلی استرالیا و کمک هزینه‌ها در صورت واجد شرایط بودن، استفاده کنید، اما به راحتی چنین شرایطی برای شما به دست نمی‌آیند. از این رو، مسئله یافتن شغل پاره وقت در استرالیا مطرح می‌شود. ساعات کار دانشجویی به این صورت است که با ویزای دانشجویی استرالیا اجازه دارید تا 20 ساعت در یک هفته کار کنید و اگر بخواهید، می‌توانید به ازای دو هفته 40 ساعت حق کار داشته باشید.

مبلغی که با کار دانشجویی کسب می‌کنید، برای تأمین هزینه‌های اقامت، غذا و حمل و نقل شما کافی خواهد بود! تنها کاری که باید انجام دهید این است که گزینه‌ای را از لیست مشاغل پاره وقت و پردرآمد در استرالیا انتخاب نمایید و اشتغال دانشجویی خود را شروع کنید.

مزایای کار دانشجویی در استرالیا

برای کار دانشجویی در استرالیا مزایای بسیاری وجود دارد که ما در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. این موارد عبارتند از:

تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل در استرالیا
بدیهی است که با انجام کار دانشجویی حین تحصیل در کشور زیبای استرالیا، می‌توانید درآمد کسب کرده و مخارج زندگی و دانشگاه خود را راحت‌تر بپردازید.

بهبود روابط اجتماعی و ارتباطی
کار دانشجویی باعث می‌شود که با افراد جدیدی آشنا شوید و در موقعیت‌های اجتماعی تازه‌ای حاضر شوید. بنابراین انجام کار ضمن تحصیل به عنوان دانشجو در استرالیا، مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی شما را بهبود می‌دهد.

تقویت زبان انگلیسی
شما به عنوان یک دانشجو در استرالیا، نیاز دارید که سطح زبان انگلیسی خوبی داشته باشید. زبان رایج در کشور استرالیا انگلیسی است، بنابراین ضمن کار دانشجویی در استرالیا می‌توانید مهارت‌های زبان انگلیسی خود را نیز ارتقاء بدهید.

کسب تجربه و سابقه کاری
یکی از مزایای مهم کار دانشجویی این است که دانشجویان می‌توانند تجربیات مفیدی را حین کار کسب کنند و همچنین برای خود سابقه کاری ایجاد کنند. بنابراین رزومه کاری آن‌ها قوی‌تر می‌شود و پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه، راحت‌تر می‌توانند به استخدام شرکت‌ها، مؤسسات و … درآیند.

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

شعبه سیدنی: 8Payten street, Putney NSW 

شعبه ملبورن: 25A Tunstall Square, Doncaster East  ​​

شعبه شیراز: ارم،  خیابان نارون،  نبش کوچه ۸

شماره تماس استرالیا: 61280058525+

شماره تماس ایران:   989039221111+

تلفکس :  987132292407+

واتساپ :  989039221111+

اینستاگرام : iselect.australia

ایمیل  : info@iselectaustralia.com

 

درباره گروه مهاجرتی آی سِلِکت استرالیا

شماره ثبت شرکت در استرالیا:   636837726

شماره رجیستری در سازمان مارا:     2117704 

 

تست