به طور کلی، اخذ اغلب ویزاهای کشور استرالیا و اقامت دائم این کشور، مستلزم ارائۀ گواهی اثبات تسلط در زبان انگلیسی خواهد بود. اما آیا با این وجود، مهاجرت به استرالیا بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است؟ کدام آزمون‌های زبان مورد تأیید دولت این کشور قرار گرفته‌اند؟ آیا جهت اخذ انواع ویزای استرالیا، جایگزینی برای مدرک زبان وجود دارد؟

با ما در ادامۀ این مطلب همراه باشید تا سؤالات شما را در این زمینه پاسخ دهیم. علاقه‌مندان همچنین می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، با متخصصان مؤسسۀ مهاجرت پلاس تماس بگیرند.

امکان مهاجرت به استرالیا بدون داشتن مدرک زبان
سالانه، متقاضیان بسیاری نسبت به مهاجرت به کشور استرالیا و دریافت انواع ویزای تحصیلی و ویزای کار استرالیا اقدام می‌کنند. بسیاری از داوطلبان تمایل دارند که این فرآیند را بدون نیاز به ارائۀ مدرک زبان طی کنند. خوشبختانه دولت استرالیا، برنامه‌هایی برای این خواستۀ متقاضیان نیز ترتیب داده است که به آن‌ها امکان می‌دهد تا با رعایت الزامات مربوطه، پس از ورود به خاک این کشور به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند.

روش‌های متعددی جهت مهاجرت به استرالیا بدون مدرک زبان وجود دارد. به طور کلی، متقاضیان زیر سن قانونی نیاز به ارائۀ مدارک آزمون‌های آیلتس یا معادل آن نخواهند داشت. لازم به ذکر است که علی‌رغم امکان مهاجرت به استرالیا بدون نیاز به ارائۀ مدارک اثبات مهارت و دانش زبانی؛ کسب نمرۀ مورد نیاز در یکی از آزمون‌های مورد تأیید استرالیا نقش بسیار مهمی در افزایش شانس پذیرش و صدور ویزای داوطلبان دارد.

روش‌های مهاجرت به استرالیا بدون داشتن مدرک زبان
دولت استرالیا تعدادی از ویزاهای خود را بدون در نظر گرفتن میزان تسلط متقاضیان در زبان انگلیسی، به آن‌ها ارائه می‌کند. برخی از سابکلاس‌هایی که مستلزم ارائۀ مدرک زبان نیستند، عبارتند از:

ویزاهای مهاجرت به استرالیا با حمایت خانواده (Family sponsored Visa Categories)
چنانچه متقاضیان به عنوان یکی از اعضاء بستگان درجۀ یک (همسر، فرزند، شریک، والد) افرادی که دارای شهروندی استرالیا یا اقامت دائم این کشور هستند؛ حمایت مالی شده باشند، نیازی به نشان دادن سطح مهارت زبان انگلیسی خود برای اخذ ویزای اسپانسر خانواده نخواهند داشت. برخی از سابکلاس‌های این دسته از انواع ویزای کشور استرالیا، عبارتند از:

سابکلاس‌های 101 و 802: ویزای فرزند استرالیا؛
سابکلاس 102: ویزای دائم فرزندخواندگان؛
سابکلاس 117: ویزای دائم کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست؛
سابکلاس‌های 173، 143 و 103: ویزای والدین استرالیا؛
تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان
برخی از مراکز آموزش عالی یا دانشگاه‌های کشور استرالیا، با توجه به شرایط متقاضیان به آن‌ها اجازه می‌دهند تا جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا، در دوره‌‌های آموزش زبان انگلیسی تحت نظارت مؤسسۀ مربوطه شرکت کنند. در چنین شرایطی، دانشجویان نیاز به ارائۀ مدرک زبان نخواهند داشت.

به طور معمول، این دوره‌های آموزشی حدود 5 الی 20 هفته پیش از شروع اولین ترم تحصیلی متقاضیان آغاز شده و مدت آن‌ها نیز 20 ساعت در هفته خواهد بود. ناگفته نماند که هزینۀ شرکت در این دوره‌ها، به طور کامل بر عهدۀ متقاضیان است و می‌تواند از 350 تا 550 دلار استرالیا، متغیر باشد.

برخی از دانشگاه‌های ارائه‌کنندۀ پذیرش تحصیلی به متقاضیانی که نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارند، عبارتند از:

دانشگاه فنی سوینبرن (Swinburne University of Technology)؛
دانشگاه باند (Bond University)؛
دانشگاه کوئینزلند (The University of Queensland)؛
دانشگاه کوئینزلند جنوبی (The University of Southern Queensland)؛
دانشگاه نیو ساوث ولز (UNSW Sydney)؛
دانشگاه مک کواری (Macquarie University)؛
دانشگاه آدلاید (The University of Adelaide)؛
دانشگاه ملبورن (University of Melbourne)؛
ویزای همراهان زیر 18 سال متقاضیان اصلی (Child dependent included in application)
کودکان صغیر و تحت تکفل که در درخواست اخذ اقامت دائم متقاضیان اصلی گنجانده شده باشند، نیاز به شرکت در آزمون‌های اثبات مهارت زبان انگلیسی ندارند.

ویزای همسر یا شریک زندگی متقاضیان اصلی (Spouse of the Primary applicant)
در برنامه ویزای ازدواج استرالیا، چنانچه همسر داوطلب، متقاضی اصلی درخواست اخذ اقامت دائم کشور استرالیا باشد، لزومی برای اثبات سطح مهارت انگلیسی توسط آزمون‌های مورد تأیید نخواهد داشت.

ویزای پناهندگی استرالیا (Australian Refugee Visa)
اخذ ویزای پناهندگی کشور استرالیا نیز مستلزم ارائۀ مدرک اثبات تسلط به زبان انگلیسی نخواهد بود. به طور معمول، متقاضیانی که به دلیل مشکلاتی همچون مسائل اجتماعی، نژادی، سیاسی و عقیدتی، امکان ادامۀ زندگی در محل اقامت فعلی خود ندارند، می‌توانند با دریافت ویزای سابکلاس 866 استرالیا نسبت به پناهندگی این کشور اقدام کنند.

ویزای کار استرالیا بدون مدرک زبان
متقاضیان می‌توانند بدون نیاز به ارائۀ مدرک زبان، نسبت به دریافت برخی از انواع ویزای موقت سرمایه‌گذاری و کار استرالیا اقدام کنند. لازم به ذکر است که تنها برخی از مشاغل این کشور، نیازی به ارائۀ مدرک زبان ندارند. برای مثال، مهاجرت پرستاران بدون مدرک زبان، ممکن نبوده و متقاضیان این مسیر مهاجرتی، ملزم به کسب نمرۀ 7 آیلتس یا معادل آن هستند.

به طور کلی، اخذ این ویزاها مستلزم برخورداری از حمایت نامزدهای ایالتی (State Nomination) این کشور خواهد بود. برخی از این سابکلاس‌ها عبارتند از:

ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا (سابکلاس 132)
ویزای کارآفرینی استرالیا (سابکلاس 188)
ویزای 888 استرالیا (ویزای اقامت دائم سرمایه گذاری و نوآوری)
ویزای اقامت دائم سرمایه‌گذاری در استرالیا (سابکلاس‌های 890 و 891)
ویزای سرمایه‌گذاری با اسپانسر ایالتی (سابکلاس‌های 892 و 893)
ویزای بازنشستگی و سرمایه‌گذاری استرالیا (سابکلاس 405)

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

شعبه سیدنی: 8Payten street, Putney NSW 

شعبه ملبورن: 25A Tunstall Square, Doncaster East  ​​

شعبه شیراز: ارم،  خیابان نارون،  نبش کوچه ۸

شماره تماس استرالیا: 61280058525+

شماره تماس ایران:   989039221111+

تلفکس :  987132292407+

واتساپ :  989039221111+

اینستاگرام : iselect.australia

ایمیل  : info@iselectaustralia.com

 

درباره گروه مهاجرتی آی سِلِکت استرالیا

شماره ثبت شرکت در استرالیا:   636837726

شماره رجیستری در سازمان مارا:     2117704 

 

تست