استرالیا یکی از کشورهای با بیشترین نرخ پذیرش تحصیلی دانشجویان خارجی است. اما هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور گران باعث شده است بیشتر متقاضیان به‌دنبال اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا باشند.

بر اساس شایستگی علمی یا نیاز مالی، بورس‌های متفاوتی به دانش‌آموزان و دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور اعطا می‌شود. اما بهترین نوع بورسیه‌ای است که امکان تحصیل رایگان در استرالیا را فراهم کند. در این مقاله می‌خواهیم درباره شرایط بورسیه تحصیلی در استرالیا صحبت کرده و انواع آن‌ها را به شما معرفی کنیم.
انواع بورس تحصیلی استرالیا
کمک‌ هزینه های تحصیلی در استرالیا در مقاطع مختلف به متقاضیان و افرادی که شرایط لازم را دارند اعطا می‌شود. بعضی از این بورسیه‌ها توسط موسسات و اسپانسرها و بعضی توسط خود دانشگاه‌ها اعطا می‌شوند.

در ادامه مهم‌ترین کمک‌هزینه‌های تحصیل در استرالیا با توجه به مقطع را در استرالیا می‌بینید:

بورسیه تحصیلی دبیرستان استرالیا

تحصیلات اجباری در استرالیا از پنج یا شش‌سالگی آغاز می‌شود و حداقل تا سن 16 سالگی ادامه پیدا می‌کند. همه موسسات آموزش از دولت مجوز داشته و به یک برنامه آموزشی پایبند هستند. از سال نهم تا دوازدهم تحصیل دوره دبیرستان نامیده می‌شود که گذراندن دو سال انتهایی آن برای ورود به دانشگاه‌ های استرالیا و کالج‌های حرفه‌ای لازم است.

طبق اعلام بنیاد آموزش هاردینگ میلر در استرالیا، هزینه تحصیل در مقطع متوسطه در استرالیا بسته به موسسه آموزشی از 4 تا 30 هزار دلار متفاوت است. بورس‌های تحصیلی دبیرستان معمولا از هزینه‌های کامل تحصیلات پشتیبانی مالی می‌کنند. این هزینه‌ها معمولا توسط دولت، بنیادهای مستقل و یا خود موسسات آموزشی اعطا می‌شوند.

بورسیه تحصیلی استرالیا برای دبیرستان معمولا هزینه‌های تحصیل، کتاب، لپ‌تاپ، تدریس خصوصی، هزینه‌های زندگی و محل اقامت را پوشش می‌دهند. هدف از بورس تحصیلی دبیرستان برداشتن بار مالی از روی دانش‌آموز و خانواده او است تا دانش‌آموز بتواند بر روی یادگیری تمرکز کند. 
بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های استرالیا
برنامه‌های اصلی بورس تحصیلی در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی به چند دسته عمده تقسیم می‌شوند که نمونه‌هایی از آن‌ها از قرار زیر هستند:

Australia Awards Scholarship (AAS)
هدف اصلی از اعطای بورس تحصیلی AAS به دانشجویان بین‌المللی، ارتقا سطح دانش و محکم‌تر کردن پیوندهای ارتباطی میان استرالیا و سایر کشورهای جهان از طریق برنامه‌های گسترده بورس تحصیلی استرالیا است.

این نوع از بورسیه‌ها معمولا توسط وزارت امور خارجه (DFAT)، وزارت آموزش‌وپرورش و مرکز تحقیقات بین‌المللی کشاورزی استرالیا (ACIAR) ارائه می‌شوند. این بورس تحصیلی برای دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی از کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه، آفریقا و خاورمیانه در دسترس است.

Destination Australia Program (DAP)
برنامه DAP برنامه جدید دولت برای فراهم کردن امکان تحصیل رایگان یا کم شهریه در استرالیا برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی است. هرساله بیش از هزار بورسیه تحصیلی استرالیا از این نوع برای حمایت از دانشجویان داخلی و بین‌المللی در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌شود.

موسسات عالی استرالیا می‌توانند برای بورس تحصیلی حداکثر 15 هزار دلار به ازای هر دانشجو پرداخت کنند.

Australian Government Research Training Program (RTP)
برنامه آموزش تحقیقات دولت استرالیا یا RTP از اول ژانویه 2017 به‌عنوان جایگزین برنامه بورسیه‌های تحقیقات بین‌المللی تحصیلات تکمیلی یا IPRS ارائه شد. درخواست این نوع بورس تحصیلی مستقیما از طریق دانشگاه‌های موجود در لیست دانشگاه‌های مجاز برای ارائه این نوع بورس انجام می‌شود.

این نوع از بورسیه تحصیلی استرالیا مخصوص تحصیلات تکمیلی است.

بورس تحصیلی زنان یا APEC در استرالیا
بورسیه تحصیلی استرالیا برای زنان یا APEC برای مشارکت دادن هرچه بیشتر بانوان در موسسات آموزشی و تحقیقاتی با هدف افزایش بازده اقتصادی صورت می‌گیرد. هدف از این بورس حمایت از توانمندسازی اقتصادی زنان و ارتقا مهارت‌های آنان در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات است.

بورس تحصیلی بین‌المللی تحصیلات تکمیلی (IPRS)
برنامه IPRS برای تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلات تکمیلی در استرالیا برنامه‌ریزی شده است. به‌این‌ترتیب دانشجویان بین‌المللی بورس تحصیلی استرالیا را برای یک دوره دوساله کارشناسی ارشد یا سه‌ساله دکتری دریافت خواهند کرد. این بورس تحصیلی هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهد.

بورس تحصیلی نوآوری دانشکده تجارت کرتین برای دانشجویان بین‌المللی
دانشجویانی که برای استفاده از بورسیه تحصیلی CBS Innovation درخواست می‌دهند باید دارای بینش و ایده‌های خلاقانه در رابطه با حرفه آینده خود داشته و درک درستی از اهمیت تحصیلات در این دوره را از خود نشان دهند.

این بورس برای گرایش‌های مختلف رشته‌های مربوط به بازرگانی و کسب‌وکار در دسترس است. ارزش کل این بورسیه تحصیلی 9 هزار دلار است که در هر ترم 1500 دلار پرداخت می‌شود. بنابراین دانشجویان تنها سه سال فرصت دارند که تحصیلات خود را در این مقطع به پایان برسانند.

بورس تحصیلی کالج بین‌المللی مدیریت، سیدنی (ICMS)
این بورس تحصیلی معمولا به رشته‌های مهمانداری، گردشگری بین‌المللی، مدیریت بازرگانی و مدیریت ورزشی اعطا می‌شود. ارزش این بورس تحصیلی 25 هزار دلار است.

بورسیه‌های کارشناسی معاونت تعالی دانشگاه وسترن سیدنی
این بورسیه به تمامی رشته‌های کارشناسی به‌جز پزشکی و جراحی اعطا می‌شود. بورسیه دانشگاه وسترن تنها پنجاه‌درصد شهریه دانشگاه را تا سه سال پوشش می‌دهد. بنابراین هزینه‌های زندگی، اسکان، حمل‌ونقل و بیمه شامل این بورسیه نخواهند شد. مدت‌زمان استفاده از این بورس سه سال است.

بورسیه تحصیلی استرالیا به دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز تعلق می‌گیرد. این دانشجویان می‌توانند از بورسیه‌های زیر برای ورود به این مقطع استفاده کنند:

  • بورسیه‌های دانشجویی بین‌المللی دانشگاه کاتولیک استرالیا که بر اساس لیاقت علمی اعطا می‌شوند.
  • بورسیه دانشگاه ملی استرالیا
  • بورسیه‌های بین‌المللی آدلاید یا ASI
  • بورسیه‌های تحقیقات بین‌المللی دانشگاه کرتین
  • بورسیه‌های تحقیقات بین‌المللی تحصیلات تکمیلی یا FHPRS
  • بورسیه‌های تعالی تحصیلی La Trobe (AES)
  • بورس‌های تحصیلی ملبورن MRS برای انجام یک برنامه تحقیقاتی کارشناسی ارشد در دانشگاه ملبورن
  • بورس تحصیلی Rotary Peace


مدت‌زمان بورسیه تحصیلی استرالیا برای مقطع کارشناسی ارشد معمولا یک یا دو سال است.

بورسیه تحصیلی استرالیا برای دانشجویان دکتری معمولا سه سال را در برمی‌گیرد. دانشجویان متقاضی تحصیل در این مقطع می‌توانند از همه موارد ذکرشده برای مقطع کارشناسی ارشد به‌جز MRS و Rotary Peace استفاده کنند.
در دوره دکتری در استرالیا شما باید بیشتر وقت خود را صرف کار در جهت رساله دکتری کنید. هرچند امکان تحصیل در مقطع دکتری در استرالیا به دو صورت تمام‌وقت و نیمه‌وقت فراهم شده است اما دانشجویان بین‌المللی برای دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا تنها باید به‌صورت تمام‌وقت اقدام کنند. اما هیچ محدودیتی برای اشتغال در دوره‌های تعطیلات در زمان تحصیل در مقطع دکتری اعمال نمی‌شود.

طبق تخمین دولت استرالیا هزینه تحصیل در مقطع دکتری در این کشور بین 18 تا 42 هزار دلار استرالیا است. برای دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع دکتری باید با فردی ارتباط برقرار کنید که محقق اصلی یک پروژه یا گروه تحقیقاتی است.

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

شعبه سیدنی: 8Payten street, Putney NSW 

شعبه ملبورن: 25A Tunstall Square, Doncaster East  ​​

شعبه شیراز: ارم،  خیابان نارون،  نبش کوچه ۸

شماره تماس استرالیا: 61280058525+

شماره تماس ایران:   989039221111+

تلفکس :  987132292407+

واتساپ :  989039221111+

اینستاگرام : iselect.australia

ایمیل  : info@iselectaustralia.com

 

درباره گروه مهاجرتی آی سِلِکت استرالیا

شماره ثبت شرکت در استرالیا:   636837726

شماره رجیستری در سازمان مارا:     2117704 

 

تست