رشد چشمگیر بخش استارتاپ استرالیا باعث شده که این حوزه ۱۰۹ میلیارد دلار یا چهار درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای کمک به اقتصاد کشور اختصاص دهد. باتوجه‌به این آمار، به‌راحتی می‌توان گفت که این کشور در مسیر تبدیل‌شدن به سرزمین جدیدی از فرصت‌هاست، زیرا استارتاپ‌های استرالیا موفق و موفق‌تر به رشد اقتصادی جهانی کمک می‌کنند. بسیاری از استارتاپ‌های استرالیایی به دلیل ارزش منحصربه‌فرد خود تحسین بین‌المللی را دریافت کرده‌اند. برای مهاجرت به استرالیا از طریق این ویزا باید قوانین مهاجرت به استرالیا را بدانید. این موقعیت ما را بر آن داشت تا به ظرفیت بی‌حدوحصر آینده بخش استارتاپ استرالیا بپردازیم.


ویزای استارتاپ استرالیا

ویزای استارتاپ استرالیا نوعی ویزای موقت سرمایه‌گذاری و ساب‌کلاس ویزای 188 است. این ویزا همان‌طور که از اسم آن مشخص است، مناسب افرادی است که یک برنامه کاری مشخص (یک بیزینس پلن قوی) و واقع‌گرایانه برای شروع یک کسب‌وکار نوآورانه یا همان استارتاپ را در استرالیا دارند. استارتاپ (Start Up) یک لغت انگلیسی به معنای کسب‌وکاری بر پایه‌ی یک ایده‌ی نوآورانه است که پتانسیل رشد بسیار خوب و سریعی دارد.

ویزاهای استرالیا با درنظرگرفتن شرایط مختلف متقاضیان در کلاس‌ها و ساب‌کلاس‌های متفاوتی هرساله صادر می‌شود. برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی (یا همان تأسیس یک استارتاپ) در استرالیا ویزاهای مختلفی وجود دارد. ویزای تجاری – سرمایه‌گذاری  Subclass 188 استرالیا بیشترین تقاضا را در میان کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بین‌المللی دارد و مطرح‌ترین نوع ویزا بین ویزاهای سرمایه‌گذاری است.

ویزای ۱۸۸ استرالیا در حقیقت ۵ نوع مختلف دارد. به طور معمول نوع اول این ویزا که نوآوری در کسب‌وکار (Business Innovation Stream) یا همان ویزای 188A  نامیده می‌شود را به‌عنوان ویزای ۱۸۸ می‌شناسیم. هر یک از انواع ویزای ۱۸۸ استرالیا شرایط خاص خودش را دارد که افراد باتوجه‌به شرایطشان باید برای از روشی که مناسب آن‌ها است اقدام کنند. در ادامه این ۵ نوع را به شما معرفی خواهیم کرد که ویزای استارتاپ نوع آخر آن یا همان ویزای e۱۸۸ است. انواع مختلف ویزای ۱۸۸ استرالیا شامل:

نوآوری در کسب‌وکار Business Innovation Stream ویزای 188A
سرمایه‌گذاری عادی Investor Stream ویزای 188B
سرمایه‌گذاری کلان Significant Investor stream ویزای 188C
سرمایه‌گذاری تضمینی Premium Investor Stream ویزای 188D
کارآفرینی یا استارتاپ Entrepreneur stream ویزای 188E

شرایط ویزای e۱۸۸ یا همان ویزای استارتاپ کارآفرینی Entrepreneur stream

ویزای استارتاپ زیرمجموعه (ساب‌کلاس) ویزای ۱۸۸ است که به‌اصطلاح به آن ویزای e۱۸۸ یا ویزای استارتاپ کارآفرینی گفته می‌شود. هدف کشور استرالیا از ارائه‌ی ویزای e۱۸۸، جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی و کارآفرینان خلاق برای بهتر کردن شرایط اقتصادی این کشور است. شرایط اخذ ویزای استارتاپ استرالیا کاملاً متفاوت با سایر ویزاها می‌باشد. چراکه شما به‌عنوان متقاضی نیازی اثبات سرمایه و داشتن گردش مالی بالا ندارید. این ویزا مناسب کسانی است که در ایران صاحب ایده خاصی برای شروع یک کسب‌وکار هستند و نمره زبان لازم هم می‌توانند کسب کنند. همچنین کسانی می‌توانند برای ویزای استارتاپ استرالیا (ویزای e۱۸۸) اقدام کنند که قصد دارند با یک ایده‌ی نوآورانه در حوزه‌ی تجاری‌سازی یک محصول یا سرویس معین در کشور استرالیا فعالیت داشته باشند. برای اخذ ویزای استارتاپ استرالیا متقاضی باید:

حداکثر ۵۵ سال سن داشته باشد.
کسب حداقل آیلتس ۶ در هر مهارت و یا نمره معادل آن برای متقاضی اصلی و نمره ۴.۵ برای همراهان بالای ۱۸ سال
داشتن یک ایده‌ی نو، واقع‌گرایانه و خلاقانه
ارائه یک طرح کاری یا بیزینس پلن قوی که ایالت و شرکت‌ها را توجیه کند. (لازم به ذکر است که نوشتن یک بیزینس پلن قوی عموماً کار تیمی از وکلای مهاجرتی است تا نکات مدنظر ایالت را در آن رعایت کند)
باید برای طرح خود از یک سازمان نامه‌ی Nomination یا ساپورت دریافت کنید.
باید شروط ایالتی و دولت فدرال را برآورده کند.
متقاضی اصلی پرونده می‌بایست پس از ورود به استرالیا شرایط تعیین‌شده برای ایده خود را اجرایی کند تا بعد از گذشت حداقل ۳ سال بتواند برای خود و خانواده‌اش درخواست اقامت دائم بدهد.
هزینه‌های ویزای استارتاپ استرالیا (ویزای e۱۸۸) و مدت‌زمان اخذ این ویزا
بررسی پرونده‌های ویزای e۱۸۸ و دریافت ویزای استارتاپ استرالیا حدوداً یک سال و نیم سال طول می‌کشد که البته این مدت‌زمان کاملاً به شرایط هر ایالت و اداره مهاجرت استرالیا بستگی دارد. برخلاف ویزا‌های کارآفرینی و ثبت شرکت در استرالیا که نیازمند ۲۰۰ هزار دلارند، استارتاپ‌های استرالیا نیازمند وجود سرمایه اولیه چندانی نیست و در حال حاضر وزارت امور داخلی استرالیا حمایت مالی از ایده‌های نو در قالب برنامه استارتاپ را بر عهده دارد.

برای مهاجرت به استرالیا از طریق راه‌اندازی یک استارتاپ، هزینه‌های معمول و قانونی که متقاضی اصلی پرونده باید برای دریافت ویزا به دولت استرالیا پرداخت کند  4115$ دلار  است. اگر متقاضی اصلی بخواهد همسر و فرزندانش را همراه خود ببرد نیز به‌ازای همسر حدوداً 2000$ دلار و به‌ازای هر فرزند حدوداً 1000$ باید به دولت استرالیا بپردازد. این هزینه‌ها مستقیماً به دولت استرالیا پرداخت می‌شوند و شامل هزینه‌های جانبی مانند هزینه وکیل نمی‌باشد.

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

شعبه سیدنی: 8Payten street, Putney NSW 

شعبه ملبورن: 25A Tunstall Square, Doncaster East  ​​

شعبه شیراز: ارم،  خیابان نارون،  نبش کوچه ۸

شماره تماس استرالیا: 61280058525+

شماره تماس ایران:   989039221111+

تلفکس :  987132292407+

واتساپ :  989039221111+

اینستاگرام : iselect.australia

ایمیل  : info@iselectaustralia.com

 

درباره گروه مهاجرتی آی سِلِکت استرالیا

شماره ثبت شرکت در استرالیا:   636837726

شماره رجیستری در سازمان مارا:     2117704 

 

تست