ویزای کار استرالیا به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد دارند از طریق یک تخصص و مهارت کاری به استرالیا مهاجرت کنند. مهاجرت از طریق مهارت (General Skilled Migration) بزرگترین بخش منفرد برنامه مهاجرت به استرالیا را تشکیل می‌دهد البته برخی افراد نیز ویزای سرمایه گذاری را ترجیح می دهند که شرایط بهتری برای مهاجرت دارد.

شرایط متقاضیان مهاجرت با مهارت و اخذ ویزای کار استرالیا:
سن زیر ۴۵ سال

توانایی در زبان انگلیسی

اگر دو شرط فوق را دارا هستید می‌توانید با تکمیل فرم ارزیابی با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا، امتیاز خود را برای دریافت ویزای کار و مهارت استرالیا بسنجید. ویزا کار استرالیا اغلب بر اساس امتیاز صادر می‌شود.

آشنایی با مشاغل مورد نیاز استرالیا برای مهاجرت

گرفتن ویزای مهاجرت کاری برای استرالیا زیاد چالش‌برانگیز و سخت نیست اما این مساله تنها در صورتی صدق می‌کند که شخص متقاضی مهاجرت مهارت‌های لازم را داشته باشد و حرفه‌ او هم در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد. هر ساله هزاران نفر با موفقیت از طریق ویزای کاری به استرالیا مهاجرت می‌کنند و هنوز هم فرصت‌های زیادی برای افرادی با مهارت‌های مناسب وجود دارد بنابراین رویای شروع یک زندگی جدید در این کشور قابل دسترسی است اگر تخصص‌ شخص جز تخصص‌های مورد نیاز استرالیا باشد. طبق اعلام دولت استرالیا برخی مشاغل در لیست برتر برای مهاجرت به این کشور قرار دارند که در ادامه شما می‌توانید با برخی از این مشاغل آشنا شوید.

لیست مشاغل برتر برای مهاجرت به استرالیا در سال 2022

برخی مشاغل و تخصص‌ها در کشور استرالیا از اولویت بالاتری برای مهاجرت برخوردار هستند که از آن جمله می‌توان به پرستاری، معلمان دبیرستان، برنامه نویسان نرم افزار، برق کاران، مهندسان ساخت‌وساز، نجاران، مکانیک‌ها، لوله کش‌ها و مدرسین دانشگاه اشاره کرد. اما این لیست در ادامه هم شامل مشاغلی دیگر از جمله کارگران جوشکاری، وکلا، مشاوران مدیریت، پزشکان عمومی، سایر مدیران، مهندسان عمران، معلمان دبستان، نقاش ساختمان، مهندسان صنایع و مکانیک و سرپرست امنیت و بانک داده‌ها نیز است. این لیست هر ساله با توجه به نیاز دولت استرالیا ممکن است تغییراتی داشته باشد. بنابراین بررسی دقیق و گفتگو با مشاوران مهاجرتی می‌تواند به شما در داشتن اطلاعات کافی در این خصوص کمک کند.

موفق‌ترین مشاغل در استرالیا

اما نکته مهم این است که این مشاغل ضرورتا مشاغلی با درآمد بالا نیستند. معمولا مشاغلی درآمد بالا دارند که در همه جای دنیا جزو مشاغل پردرآمد هستند و ارقام دریافتی آنها اکثر در همه جای دنیا بالاست. مثلا مشاغلی مانند پزشکی، امور مالی و مهندسی در همه جای دنیا جز مشاغل با درآمد خوب هستند. این مشاغل به نوعی موفق ترین مشاغل در استرالیا هم هستند. در واقع باید بگوییم پول نباید انگیزه اصلی در انتخاب شغل بخصوص در شرایط مهاجرت باشد، اما بگذارید صادقانه بگوییم، همه ما می‌خواهیم بدانیم که با شروع کار چه مقدار درآمد می‌توانیم داشته باشیم. جدیدترین آمار درآمد اداره مالیات استرالیا (ATO) 10 شغل برتر از لحاظ درآمد را معرفی کرده است که شامل جراحان، متخصصان بیهوشی، متخصصان داخلی، سایر پزشکان، متخصصان امور مالی، روانپزشکان، قضات و متخصصان حقوقی، مهندسان معدن، مدیران عامل و مدیران مهندسی است. این مشاغل مشاغلی هستند که شاغلان در آنها اکثرا درآمد بالایی در استرالیا دریافت می‌کنند. اما این مساله در کشورهایی مانند استرالیا با توجه به مالیاتی که از مشاغل گرفته می‌شود باید مدنظر قرار گیرد. بنابراین اگر شما هم در یکی از مشاغل بالا تخصص داشته باشید می‌توانید هم نسبت به پذیرش درخواستتان برای مهاجرت به استرالیا امیدوار باشید و هم می‌توانید از آینده شغلی خوبی که در این کشور خواهید داشت مطمئن باشید.

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

شعبه سیدنی: 8Payten street, Putney NSW 

شعبه ملبورن: 25A Tunstall Square, Doncaster East  ​​

شعبه شیراز: ارم،  خیابان نارون،  نبش کوچه ۸

شماره تماس استرالیا: 270 335 424 61+

شماره تماس ایران:   1111 922 903 98+

تلفکس : 2407 229 713 98+

واتساپ : 1111 922 903 98+ 

واتساپ :  270 335 424 61+

اینستاگرام : masood.hassanshahi

ایمیل  : info@iselectaustralia.com

 

درباره گروه مهاجرتی آی سِلِکت استرالیا

شماره ثبت شرکت در استرالیا:   636837726

شماره رجیستری در سازمان مارا:     2117704 

شماره رجیستری در سازمان مترجمان ناتی:    CPN8PN31V