• شهر ساحلی آدلاید در جنوب استرالیا پر جمعیت ترین شهر و مرکز ایالت استرالیای جنوبی است. جمعیت آدلاید ۱۲۰۳۸۷۳ نفر است و پنجمین شهر پر جمعیت استرالیا به شمار می آید.
  • اقتصاد آدلاید در درجه اول به صنایع تولیدی ،تکنولوژی علوم دفاعی، تحقیق و پژوهش، صادرات کالا و خدمات وابسته است. تقریبا نیمی از اتومبیل های تولید شده در استرالیا در کارخانه جنرال موتور هولدن آدلاید ساخته میشوند.
  • بزرگترین شرکت نفتی استرالیا سانتوس کار خود را از سال ۱۹۵۴ شروع کرده و دومین شرکت سرمایه گذاری بزرگ استرالیا با نام شرکت سرمایه گذاری محدود آرگو در این شهر قرار دارد.
  • وجود فروشگاه ها و مراکز خرید در این شهر آدلاید را به یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای خرید تبدیل کرده است.

 

آب و هوا


آب ‌وهوای آدلاید بر اساس سیستم کوپن گایگر جزء آب ‌وهوای مدیترانه ای طبقه ‌بندی‌شده است.آدلاید، در ماه‌های تابستان، دارای آب و هوایی گرم یا گرم و خشک است و در فصل زمستان، آب و هوای سرد و یا معتدل با بارش‌های جوی متعدد و زیاد غالب می‌شود که به همین علت، می‌توان آن را در نوع آب و هوای موسمی طبقه ‌بندی کرد.

 

اقتصاد


تولید محصولات صنعتی و دفاعی، پژوهش در زمینهٔ سامانه‌های پیشرفتهٔ الکترونیکی و اجرای آنها، صادرات کالاها، و همچنین ارائهٔ خدمات صنعتی برخی از اجزای مهم بدنهٔ اقتصاد آدلاید و ایالت استرالیای جنوبی هستند. شرکت سانتوس که بزرگترین شرکت نفتی استرالیا و همچنین شرکت سرمایه گذاری محدود آرگو که دومین شرکت سرمایه گذاری بزرگ استرالیا است در این شهر قرار دارند. آدلاید محل استقرار بخش عمده ای از صنایع دفاعی استرالیا محسوب می‌شود که بیش از ۱ میلیارد دلار از تولید نا خالصی کل استرالیا را بر عهده دارند.

 

حمل و نقل


حمل‌ونقل عمومی در آدلاید کیفیت و کمیت خوبی دارد و ناوگان حمل نقل عمومی در این شهر متشکل از اتوبوس، ترن ‌های شهری، تراموا و قطار می باشد. شهر آدلاید به شهر ۲۰ دقیقه ای معروف است چرا که می توان در این مدت زمان از یک نقطه به نقطه دیگر شهر رسید

 

هزینه های زندگی در شهر آدلاید استرالیا


هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با ۳,۹۸۳.۳۶ دلار استرالیا است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل ۱,۱۲۶.۰۷ دلار استرالیا است.

 

تحصیل در آدلاید


از جمله دانشگاه های برتر آدلاید میتوان به دانشگاه آدلاید (از دانشگاه های گروه ۸ و سومین دانشگاه قدیمی استرالیا)، دانشگاه استرالیای جنوبی و دانشگاه فلیندر اشاره کرد.

قابل ذکر است که هر 3 این دانشگاه ها در رتبه بندی بین المللی در بین 400 دانشگاه برتر دنیا هستند.

 

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

شعبه سیدنی: 8Payten street, Putney NSW 

شعبه ملبورن: 25A Tunstall Square, Doncaster East  ​​

شعبه شیراز: ارم،  خیابان نارون،  نبش کوچه ۸

شماره تماس استرالیا: 61280058525+

شماره تماس ایران:   989039221111+

تلفکس :  987132292407+

واتساپ :  989039221111+

اینستاگرام : iselect.australia

ایمیل  : info@iselectaustralia.com

 

درباره گروه مهاجرتی آی سِلِکت استرالیا

شماره ثبت شرکت در استرالیا:   636837726

شماره رجیستری در سازمان مارا:     2117704 

 

تست