• سیدنی بزرگ‌ترین شهر کشور استرالیا و قاره اقیانوسیه و نیز مرکز ایالت نیو ساوث ویلز می‌باشد. این شهر با جمعیتی بیش از ۵ میلیون نفر، بر کرانه‌های شرقی استرالیا و در سواحل اقیانوس آرام قرار دارد.
  • سیدنی جزء 10 شهر برتر استرالیا برای زندگی تلقی می‌گردد واز نظرضعیت اشتغال در رتبه 1 این کشور قرار دارد.
  • از سیدنی به‌عنوان نماد کشور استرالیا یاد می‌شود و به دلیل سکونت اقوام گوناگون به یکی از مراکز چندملیتی کشور استرالیا تبدیل شده است. ازاین‌رو می‌توان شاهد فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف در آنجا بود. سیدنی قطب اقتصادی کشور استرالیا است و این پیشرفت را مدیون صنعت گردشگری، بازرگانی، تعدد بانک‌های خارجی و کشورهای چند ملیتی می‌دانند.

 

آب و هوای شهر سیدنی


سیدنی دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است، به این معنا که زمستان‌ها معتدل بوده اما در شب هوا خنک است و تابستان‌ها با عصرهایی دلپذیر، گرمایی لذت بخش دارد. متوسط​​ حداکثر دما در اوج تابستان 26 درجه و در زمستان 17 درجه است. کمترین دما در شب‌های تابستان 19 درجه و در اواسط زمستان 8 درجه است.

 

هزینه زندگی در سیدنی


به طور کلی ، متوسط هزینه زندگی یک نفر در سیدنی بدون احتساب اجاره خانه، حدود 1440 دلار استرالیا در ماه است. یک خانواده چهار نفره می‌توانند انتظار داشته باشند که تقریباً در حدود 5220  دلار استرالیا در ماه هزینه داشته باشند.

هزینه اجاره خانه طبق دو مورد زیر است:

  • اجاره برای یک نفر 2،650 دلار استرالیا
  • اجاره برای یک خانواده چهار نفره 4،800 دلار استرالیا

 

حمل و نقل عمومی در سیدنی


سیدنی دارای یک شبکه حمل و نقل بزرگ از قطارها، اتوبوس‌ها و کشتی‌ها است. سفرها اغلب به ترکیبی از قطارها و اتوبوس‌ها احتیاج دارند. سفر با کشتی‌ها گران‌تر است اما با دیدن مناظر بسیار زیبا این هزینه جبران می‌شود.

 

کار در سیدنی


در شهر سیدنی فرصت‌های شغلی در زمینه حقوق، امور مالی، فنآوری اطلاعات و مهندسی، تجارت، ساخت و ساز و موارد دیگر به فور وجود دارند.

اگر برای جستجوی کار به عنوان یک نیروی کار ماهر به استرالیا نقل مکان می‌کنید باید بدانید که ضعیت اقتصادی و شغلی در سیدنی بسیار خوب است و مهاجران مشکلی بابت کار در این شهر نخواهند داشت.

 

تحصیل در سیدنی


دانشگاه سیدنی و دانشگاه نیوسات ولز شهر سیدنی جزو دانشگاه‌های گروه ۸ هستند. (دانشگاه‌های گروه هشت از لحاظ رتبه‌بندی علمی و آموزشی در سطوح ملی و بین‌المللی از رتبه بالایی برخوردار هستند.)

از جمله دیگر دانشگاه های برتر سیدنی میتوان به دانشگاه تکنولوژی سیدنی، دانشگاه مک کواری و دانشگاه وسترن سیدنی اشاره کرد.

 

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

شعبه سیدنی: 8Payten street, Putney NSW 

شعبه ملبورن: 25A Tunstall Square, Doncaster East  ​​

شعبه شیراز: ارم،  خیابان نارون،  نبش کوچه ۸

شماره تماس استرالیا: 61280058525+

شماره تماس ایران:   989039221111+

تلفکس :  987132292407+

واتساپ :  989039221111+

اینستاگرام : iselect.australia

ایمیل  : info@iselectaustralia.com

 

درباره گروه مهاجرتی آی سِلِکت استرالیا

شماره ثبت شرکت در استرالیا:   636837726

شماره رجیستری در سازمان مارا:     2117704 

 

تست