شهر ملبورن


ملبورن در جنوب شرقی استرالیا واقع شده و پایتخت ایالت ویکتوریا است.

ملبورن یکی از قوی ترین اقتصاد ها را در بین شهرهای پر جمعیت دنیا دارد و همچنین هر ساله میلیون ها دلار از صنعت توریسم کسب درآمد می کند.

مردم شهر ملبورن در بالاترین سطح امنیت، خدمات درمانی، آموزش، زیر ساخت های اقتصادی و محیط زیست زندگی می کنند.

امروزه این شهر قطب مهم آموزش عالی و تحقیقات، هنر و فرهنگ و مد، ورزش و تفریح و جهانگردی و نیز فعالیت‌های تجاری و صنعتی استرالیا شناخته می‌شود و به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر و مد در استرالیا شناخته می‌شود.

این شهر میزبان بسیاری از دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در استرالیا است و در رتبه سوم بهترین شهر دنیا برای تحصیل  در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است.

در شاخص جهانی اکونومیست، ملبورن برای هفت سال پیاپی در لیست 10 شهر برتر جهان قرار گرفته است.

 

جمعیت


براساس تحقیقات صورت گرفته جمعیت ملبورن در سال 2021 به 5,061,439 نفر رسیده است. ملبورن پس از سیدنی، دومین شهر پرجمعیت استرالیا است البته پیش بینی شده است که جمعیت ملبورن تا سال ۲۰۲۸بیشتر از سیدنی خواهد شد.

 

آب و هوا


شهر ملبورن به داشتن چهار فصل در یک روز معروف است که به داشتن آب و هوای بسیار تغییر پذیر این شهر بر می گردد. ملبورن دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی است و زمستان های این شهر در مقایسه با سایر شهرهای استرالیا سردتر است اما در فصل بهار و تابستان آب و هوای معتدل و گرم دارد.

 

فرهنگ


ملبورن یک مرکز فرهنگی بین المللی است و این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی استرالیا با ارائه برنامه های فرهنگی مختلف در قالب رویدادها و جشنواره های موسیقی، هنر، معماری، ادبیات، فیلم و سینما شناخته شده است. ملبورن همچنین مرکز صنعت فیلمسازی و سینما، هنرهای تجسمی، رقص و موسیقی در این کشور است.

 

حمل و نقل


سیستم حمل ونقل عمومی ملبورن ترکیبی از قطار، تراموا، اتوبوس و تاکسی است. شبکه‌ی قطار شهری ملبورن از ۱۶ مسیر مجزا تشکیل شده و بزرگ‌ترین شبکه ‌ی تراموای جهان در ملبورن قرار دارد. بخش عمده‌ای از مردم ملبورن و گردشگران از تراموا جهت تردد در سطح شهر استفاده می‌کنند.

 

اقتصاد


ملبورن دارای اقتصاد بسیار گسترده ای در زمینه های امور مالی، تولید، تحقیقات، فناوری اطلاعات، آموزش، حمل و نقل و گردشگری است و دفتر مرکزی بسیاری از بزرگترین شرکتهای استرالیا در ملبورن قرار دارد. ملبورن به مرکز اصلی فناوری استرالیا شهرت دارد و مرکز سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات استرالیا در این شهر واقع شده است. همچنین دفتر مرکزی دو بانک از چهار بانک برتر استرالیا در ملبورن قرار دارد.

 

هزینه های زندگی در شهر ملبورن استرالیا


هزینه ماهانه زندگی یک نفر بدون احتساب اجاره خانه در ملبورن معادل  ۸۷۷.۶۸ دلار استرالیا است.

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره در ملبورن برابر با ۴,۵۴۱.۰۴ دلار استرالیا است.

 

هزینه ماهیانه اجاره مسکن در ملبورن: 

آپارتمان یکخوابه در مرکز شهر 1.864.50 دلار استرالیا
آپارتمان یکخوابه خارج از مرکز شهر   1.444.94 دلار استرالیا
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر   3.400.69 دلار استرالیا
آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر  2.186.81 دلار استرالیا

 

با توجه به هزینه نسبتا بالای مسکن در استرالیا، استفاده از خانه های اشتراکی مخصوصا برای افراد مجرد بسیار متداول است.

منظور از اشتراک خانه اجاره یک اتاق خواب و استفاده مشترک از قسمتهای عمومی خانه مانند آشپزخانه، دستشویی و … است.

 هزینه اشتراک خانه بسته به محله و نوع اتاق (مستر یا غیره)‌ متغیر است ولی در شهرهای بزرگ استرالیا، از ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار استرالیا به طور ماهانه هزینه دارد.

 

تحصیل در ملبورن


ملبورن تعداد زیادی از بهترین دانشگاه استرالیا و جهان را در خود جای داده است. دانشگاه ملبورن معتبرترین دانشگاه کشور است. دانشگاه موناش همچنین یک دانشگاه معتبر بین المللی است و دارای 5 پردیس در ملبورن است. موناش بزرگترین دانشگاه استرالیا است که تقریباً 20 هزار دانشجوی بین المللی دارد. از دیگر دانشگاه های این شهر می‌توان به دانشگاه دیکین، دانشگاه صنعتی سوینبرن، دانشگاه RMIT و دانشگاه ویکتوریا اشاره کرد.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا در دوره‌های مختلف متفاوت است. هزینه تحصیل سالیانه در استرالیا برای دانشجویان بین المللی معمولاً بین 20000 تا 45000  دلار استرالیا برای مدرک لیسانس است.

 

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

شعبه سیدنی: 8Payten street, Putney NSW 

شعبه ملبورن: 25A Tunstall Square, Doncaster East  ​​

شعبه شیراز: ارم،  خیابان نارون،  نبش کوچه ۸

شماره تماس استرالیا: 61280058525+

شماره تماس ایران:   989039221111+

تلفکس :  987132292407+

واتساپ :  989039221111+

اینستاگرام : iselect.australia

ایمیل  : info@iselectaustralia.com

 

درباره گروه مهاجرتی آی سِلِکت استرالیا

شماره ثبت شرکت در استرالیا:   636837726

شماره رجیستری در سازمان مارا:     2117704 

 

تست